Kosarad tartalma: 

A kosarad üres.

Kabaleo

Kattints a képre a teljes mérethez

Kabaleo

Cikkszám: kaba

6 990 Ft Normál ár:

5 592 Ft Kedvezményes ár:

Tételeket a kosárba
2–4játékos–8 éves kortól–játékidő: 15perc.
TARTALOM
66gúla alakú műanyag elem,vászonzsák,szabályfüzet.
A JÁTÉK CÉLJA
Minden játékos csak azt tudja, hogy mi a saját színe, és megpróbálja a lehető legdiszkrétebben elérni, hogy ez a
szín legyen többségben a teljes játékterületen.

Részletes leírás


KABALEO ®
2–4játékos–8 éves kortól–játékidő: 15perc.
TARTALOM
66gúla alakú műanyag elem,vászonzsák,szabályfüzet.
A JÁTÉK CÉLJA
Minden játékos csak azt tudja, hogy mi a saját színe, és megpróbálja a lehető legdiszkrétebben elérni, hogy ez a
szín legyen többségben a teljes játékterületen.
AZ ELEMEK NEVE ÉS KIVÁLASZTÁSA
Van 6„cél”-gúla (l1. ábra),amelyekegy titkos színnel vannak megjelölve, ami csak akkor látszik, ha megfordítjuk
a gúlát.
Van24„alap”(2. ábra), ezekenegy színes gyűrű van.
Van 36„bábu”(3. ábra),ezekenkét színes gyűrű van.
-Négy játékos esetén minden gúlát fel kell használni;
-Három játékos esetén csak 5 színt kell használni, ami55gúlát jelent:
az egyik szín1cél-,4alap-és6bábugúláját vissza kell tenni a dobozba;
-Két játékos esetén két teljes szín kerül vissza a dobozba,a játékot 44 gúlával kell játszani.
ELŐKÉSZÜLETEK
Minden játékos véletlenszerűen választ egycélt:acélgúla belsejében látható szín lesz a“játékos színe”, ésezta
játék végéig a többiek elől el kell titkolni.
Azalapokat ezután véletlenszerű elrendezésben le kell tenni az asztalra:
-Ha négy játékos van, akkor 24 lesz belőlük, mind a 6 színből 4alap (l4. ábra);
-Ha három játékos van, akkor20alap lesz(4mind az 5 színből, ami játékban van);
-Ha két játékos van,akkor16lesz belőlük(4mind a 4színből, ami játékban van).
Ez a kezdeti beállítás alkotja meg ajátékterületet,amit ezután nem lehet változtatni:azalapok többsége le lesz
fedvebábuval, de mindenalap a helyén marad mint első szint.
A játékosok ezután elosztják abábukat (lásd alább),és azokat talonként maguk elé teszik, hogya játék során
minden játékos tisztán láthassa, kinél mi van.
Az elosztásnak kétféle módjalehetséges:
Véletlen mód2, 3vagy 4játékos esetén
A játékba kerülő bábukat be kell tenni a zsákba, majd a játékosok innen húznak véletlenszerűen:
-Négy játékos eseténmindenki 9 bábut húz;
-Három játékos esetén mindenki 10 bábut húz;
-Két játékos esetén mindketten 12 bábut húznak.
Egyenlő mód 2 vagy 3 játékos esetén
A bábukat szigorúan azonos módon osztjuk el:
-Három játékos eseténminden játékos2-2gúlát vesz el mind az 5 színből;
-Kettő játékos esetén minden játékos 3-3 gúlát vesz el mind a 4 színből.
A JÁTÉK MENETE
A kezdőjátékost válasszátok ki véletlenszerűen,a játékossorrend pedig az óra járásának megfelelő irányú lesz.A
körében minden játékos kiválaszt egyet abábuiból, ésleteszi egy általa választott helyre, a következő szabályok
betartásával:
Alapgúláratétel:a bábut csak másmilyen színűalapgúlára lehet tenni.Ezután ez atorony felveszi a tetejére
kerülőbábu színét:ha például egy narancssárgabábu kerül egy zöldalapgúlára, akkor atorony narancsszínűnek
fog számítani (5. ábra).
Egytoronyrapakolás:A játékosok letehetik a bábujukat közvetlenül egytorony tetejére is.
-Ha abábu színe más, mint atorony tetején levőbábu színe, akkor atorony megváltoztatja a színét (6.
ábra:egy kékbábu kerül egy narancssárgabábu tetejére, így atorony kékké válik).
-Ha abábu színe megegyezik atorony tetején találhatóbábu színével, akkor akétbábu kioltja egymást,
azaz a játékos véglegesen eltávolítja a játékból ezeket: atorony ezután az alatta találhatóbábu (vagy
alap)színét veszi fel. (7. ábra:egy kékbábu került egy másik kékbábu tetejére, ezérta játékos azonnal
eltávolítja a két kékbábut a játékból, az új színpediga közvetlenül alatta feltűnő lesz:atorony ismét
sárgává válik).
Ha azalap az utolsó elem, ami megmarad atoronyból, akkor erre nem lehet ugyanolyan színűbábut
tenni: azalapgúlát nem lehet eltávolítani a játékból.
A halmok magassága bármekkora lehet.
A JÁTÉK VÉGE
A játék addig folytatódik, amíg az összesbábut le nem helyeztük.Ezután meg kell határozni, melyik színből
látható a legtöbb a táblán.Atorony színemegegyezik a tetején találhatóbábu színével.A le nem takartalapok
színe maga azalap színe.Ezután minden játékos felfedi a titkoscélját:az a játékos a győztes, akinek acéljával
azonos színlátható a legtöbb helyen (8. ábra:rózsaszín a győztes).
© 2010 Gigamic,Jean Luc Renaud ötletén alapul
A DOBOZ HÁTLAPJA
KABALEO
2–4 játékos– 8 éves kortól–játékhossz: 15 perc
Ne légy feltűnő, nyerj titokban!
Minden játékos csak azt tudja, hogy mi a saját színe, és megpróbálja a lehető legdiszkrétebben elérni, hogy ez a
szín legyen többségben a teljes játékterületen.
A játékosok a körükben letesznek egy-egy gúlát az alapokra.Ezekkeltornyokat hoznak létre, amelyek
színét atorony teteje határozza meg.
Ha a játékos olyanszínt teszegy gúla vagy torony tetejére, amely megegyezik annak a színével,
akkor alegfelső gúla kioltja egymást, és kikerülnek a játékból:atorony ezután az alatta levőgúla
színét veszi fel.Ha minden bábut kijátszottunk, az a játékos nyeri a játékot, akinek a színe többségbe
került ajátékterületen.
AKabaleo a blöff és a stratégia keverékekéntintenzív és egyedi élményt ígér!
Tartalom:
66műanyag gúla,vászonzsák,szabályfüzet.