Kosarad tartalma: 

A kosarad üres.

Aranyásók - Szabotőr

Kattints a képre a teljes mérethez

Aranyásók - Szabotőr

Cikkszám: Piatnik

2 590 FtNormál ár:
Tételeket a kosárba

A játékosok egy-egy törpe szerepébe bújnak bele. Mint bányászok kutatnak a bánya mélyén rejlő arany után. Hirtelen meglendül egy csákány és összezúzza a bányászlámpát. A szabotőr akcióba lépett. De kiből lesz szabotőr és kiből becsületes bányász? Erről a törpe-kártyák döntenek. Ezeket a szerepeket a játék elején kell kihúzni és csak a kör végén szabad felfedni.

Részletes leírás

Játék közben azért általában rá lehet jönni, ki melyik csapatot erősíti, ám vaskos meglepetések is érhetik az embert! A kezdőkártyát és a három célkártyát az asztalra kell helyezni úgy, hogy a két különböző típus között 7 kártyányi távolságot kell tartani. (Ráérünk akkor pontosítani, ha már közel a cél!) Ez az a távolság, amelyet meg kell tenniük a bányászoknak az arany megtalálásához. A célkártyák arccal lefelé vannak fordítva. Az arany a három közül csak az egyik kártyán található, de senki sem tudja melyik a jó választás. A játékosok kezükben tartják lapjaikat. Egy körben három dolgot tehetnek: lerakhatnak egy útvonalkártyát a bányába, kijátszhatnak egy akciókártyát, vagy passzolhatnak. Az útvonalkártyák a célkártyákhoz vezetnek és mindig, egy már kijátszott másik útvonal folytatásaként lehet csak letenni. Tehát érintkezniük kell. Ami fontos, hogy a kártyák csak egy irányba állhatnak, ezért forgatva illesztgetni nem szabad őket. A bányászok megpróbálnak egy folyamatos alagutat kiépíteni a kezdőkártyától a célig, mialatt a szabotőrök megpróbálják ezt megakadályozni. Persze igyekeznek ezt nem rögtön nyilvánvalóvá tenni. Az akciókártyák bármelyik játékos elé odahelyezhetők. A játékos segíthet, vagy akadályozhat vele valakit, továbbá információhoz juttathatnak az arany hol létét illetően. (Egy ilyen térképpel jelzett akciókártyával meg lehet nézni a három közül az egyik célkártyát.) Mihelyt egy játékos egy útvonalkártya lehelyezésével eljut az aranyig, vége van a körnek. A bányászok nyertek és jutalmul megkapják az aranyat. (Erre 1-3 aranyrögöt ábrázoló kártyák szolgálnak.) Mindig az elsőnek célba jutó bányász választhat először és tőle jobbra tartva a többiek. A körnek akkor is vége van, ha nem sikerül eljutni az aranyig, addig, amíg el nem fogynak a húzó lapok vagy minden alagút zsákutcába torkollik. Ebben az esetben a szabotőrök nyernek, és ők osztozkodhatnak az aranyon. Ha az arany szétosztásra került, megkezdődik a következő kör. A játék akkor ér véget, ha lement három kör, és az nyer, akinek a legtöbb aranya gyűlt össze. Maga a játék egy igazi �fun game�. Elég sokan lehet vele egyszerre játszani. Egyszerű, nem igényel túl sok gondolkodást és elég gyorsan játszható. Ezért kifejezetten szórakoztató. Jókat �gonoszkodhat� az ember játék közben. Remek móka egy-egy bányász vagy szabotőr kivonása a forgalomból akciókártyák segítségével. Talán egy kicsit túl erősek a szabotőrök. Tehát 6 játékosnál, ha összejön egy partiban 3 szabotőr, akkor szinte esélytelen a cél elérése. Persze ez teljesen véletlenszerű. Előfordulhat, hogy 6 bányász tevékenykedik egyszerre a kincs megszerzésén. Mondjuk a játék neve Saboteur és nem pl. Aranyásók.